lauantai 19. marraskuuta 2011

Hei, olen Rhia

Olen tehnyt käsitöitä koko ikäni, siis aivan lapsuudesta asti, mutta en ole koskaan osallistunut vastaaviin varasto- tai jämähaasteisiin. Ja sen kyllä huomaa. Yli 20 vuoden aikana kerääntyneet käsityötarvikkeet eivät enää mahtuneet kotiini joten oli pakko vuokrata työhuone. No ei vaineskaan, teen työhuoneella ihan oikeasti töitä, ammatiltani olen vaatetusalan artesaani ja yrittäjä. Asiakkaille ei jaksa tuota ammattinimikettä jatkuvasti selittää niin siitä on sitten hyvin nopeasti muodostunut käytännössä "ompelija".

Teen enimmäkseen ommeltuja vaatteita ja asusteaskartelua. Neuleissa olen surkea, vaikka kovasti haluaisin neuloa. Siksi niitä keskeneräisiä neuleitakin on kerääntynyt nurkkiin pyörimään kun aina aloitan enkä saa valmiiksi. Otan tähän haasteeseen siis varastomateriaalien lisäksi myös keskeneräiset työt koska osa niistäkin on jo aikamoista kompostikasaa vuosien takaa. Nauroin juuri Pauliinalle, joka tästä haasteesta minulle vinkkasi, että vastahan mulla meni 10 vuotta ommella yhteen hameeseen vyötärökaitale. Nyt se onkin ollut käytössä heti viikon putkeen.

Mutta, aikaa on vähän ja tekemistä paljon joten lyhyestä virsi kaunis. Joka haluaa tutustua minuun paremmin, blogini löytyypi tuolta --> Evil Dressmaker
(vanha blogini bloggerin profiilissa ei enää päivity, kaikki uudet ja vanhat postaukset löytyvät tuon linkin takaa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti